วันเสาร์ที่ 17 มีนาคม พ.ศ. 2555

Social Networking and Teaching: An Australian Case Study

Proceedings of Informing Science & IT Education Conference (InSITE) 2011
 Social Networking and Teaching: An Australian Case Study
Shona Leitch and Matthew J. Warren School of Information Systems, Faculty of Business and Law, Deakin University, Burwood, Victoria, Australia

Abstract
In recent years, the Internet has impacted all aspects of modern society. We have now seen the phenomenon of social networking and the impact that this had upon all aspects of modern society including higher education. An issue is how can these social networking technologies relate to tertiary education and how can they be used in this educational context. This paper is based on two case studies which were conducted at an Australian University into the usage of two social networking systems in a teaching environment. The results of these case studies were assessed using a socio-technical framework.
Keywords: Social Networking, Socio-Technical, Education, Facebook and Twitter.
Introduction
The on-line learning phenomenon has become more widespread in recent years with many learn-ing institutions adapting ways of incorporating modern technology into learning skills and objec-tives to facilitate students learning. On-line learning has becoming an ever-increasing way of fa-cilitating education to students who are unable to attend a traditional on-campus university as well as supporting on-campus teaching (Leitch & Warren, 2008b).
Social networking has impacted all aspects of modern society including the educational arena (Mason & Rennie, 2008). One of the attributes of social networking is the ability to facilitate en-gagement between individuals. In an educational environment, engagement between a student and academic is of key importance and social networking may be able to facilitate this engage-ment. Another issue that relates to social networking is the large number of technologies that can be used however some of these technologies may be more suited to an educational environment than others.
Importantly is the nexus between student and academic, the concern is how can this nexus be taken into account when on-line education learning systems are being used (Leitch & Warren, 2008a) and whether social networking provide this connection.
The global use of the Internet has devel-oped in recent years and now impacts all aspects of society from business, educa-tion to social activities. The global im-pact of the Internet is shown by Table 1.

Material published as part of this publication, either on-line or in print, is copyrighted by the Informing Science Institute. Permission to make digital or paper copy of part or all of these works for personal or classroom use is granted without fee provided that the copies are not made or distributed for profit or commercial advantage AND that copies 1) bear this notice in full and 2) give the full citation on the first page. It is per-missible to abstract these works so long as credit is given. To copy in all other cases or to republish or to post on a server or to redistribute to lists requires specific permission and payment of a fee. Contact HPublisher@InformingScience.orgH to re-quest redistribution permissSocial Networking and Teaching



Table 1 Global Internet Usage (InternetWorld, 2009) Region
Number (millions of users)
% Regional Penetration
Asia
704.2
18.5
Europe
402.4
50.1
North America
251.7
73.9
Latin America/Caribbean
175.8
30
Africa
65.9
6.7
Middle East
48
23.7
Oceania/Australia
20.8
60.1
World Average
24.7


บทคัดย่อ
ในปีที่ผ่านอินเทอร์เน็ตได้รับผลกระทบทุกด้านของสังคมสมัยใหม่ เราได้เห็นในขณะนี้ปรากฏการณ์ของเครือข่ายทางสังคมและผลกระทบที่ว่านี้มีอยู่ทุกด้านของสังคมสมัยใหม่รวมถึงการศึกษาที่สูงขึ้น ปัญหาเป็นวิธีการที่สามารถเหล่านี้ใช้เทคโนโลยีเครือข่ายทางสังคมที่เกี่ยวข้องกับการศึกษาในระดับอุดมศึกษาและวิธีการที่พวกเขาสามารถนำมาใช้ในบริบทการศึกษานี้ กระดาษนี้จะขึ้นอยู่กับทั้งสองกรณีศึกษาที่ได้ดำเนินการที่มหาวิทยาลัยของออสเตรเลียในการใช้งานของทั้งสองระบบเครือข่ายทางสังคมในสภาพแวดล้อมการเรียนการสอน ผลที่ได้จากกรณีศึกษาเหล่านี้ถูกประเมินโดยใช้กรอบทางสังคมและทางด้านเทคนิคคำสำคัญ: เครือข่ายสังคม, สังคมและเทคนิคศึกษา, Facebook และ Twitter
บทนำ
ปรากฏการณ์การเรียนรู้เกี่ยวกับสายเริ่มเป็นที่แพร่หลายมากขึ้นในปีที่ผ่านมาเรียนรู้กับสถาบันไอเอ็นจีจำนวนมากการปรับวิธีการของเทคโนโลยีที่ทันสมัย​​ผสมผสานเข้ากับทักษะการเรียนรู้และobjec tives  เพื่ออำนวยความสะดวกให้นักเรียนเรียนรู้ การเรียนรู้ที่ On-line ได้กลายเป็นวิธีที่เพิ่มมากขึ้นของการศึกษา FA-cilitating ให้กับนักเรียนที่ไม่สามารถเข้าร่วมในมหาวิทยาลัยแบบดั้งเดิมเข้ามหาวิทยาลัยเช่นเดียวกับที่สนับสนุนการเรียนการสอนในมหาวิทยาลัย-(ลิทซ์และวอร์เรน, 2008b)
เครือข่ายสังคมได้รับผลกระทบทุกด้านของสังคมสมัยใหม่ ได้แก่ เวทีการศึกษา (Mason & Rennie, 2008) หนึ่งในคุณสมบัติของเครือข่ายสังคมเป็นความสามารถเพื่ออำนวยความสะดวก en-gagement ระหว่างบุคคล ในสภาพแวดล้อมทางการศึกษา, หมั้นระหว่างนักศึกษาและนักวิชาการมีความสำคัญที่สำคัญและเครือข่ายทางสังคมอาจจะสามารถอำนวยความสะดวกนี้ประกอบ-ment ปัญหาที่เกี่ยวข้องกับเครือข่ายทางสังคมอื่น ๆ อีกเป็นจำนวนมากของเทคโนโลยีที่สามารถนำมาใช้ แต่บางส่วนของเทคโนโลยีเหล่านี้อาจจะเหมาะสมกับสภาพแวดล้อมทางการศึกษากว่าคนอื่น ๆ
ที่สำคัญคือ Nexus ระหว่างนักศึกษาและนักวิชาการกังวลคือวิธีที่สามารถเชื่อมนี้จะนำมาพิจารณาเมื่อสายระบบการเรียนรู้การศึกษาที่มีการใช้ (ลิทซ์และวอร์เรน, 2008a) และไม่ว่าเครือข่ายทางสังคมให้การเชื่อมต่อนี้การใช้งานทั่วโลกของอินเทอร์เน็ตมี การพัฒนาในปีที่ผ่านและขณะนี้ส่งผลกระทบต่อทุกด้านของสังคมจากธุรกิจทางการศึกษา เพื่อกิจกรรมทางสังคม สนธิสัญญาทั่วโลกของอินเทอร์เน็ตจะถูกแสดงโดยตารางที่ 1วัสดุตีพิมพ์เป็นส่วนหนึ่งของเอกสารนี้ไม่ว่าจะ on-line หรือในการพิมพ์, มีลิขสิทธิ์โดยการแจ้งสถาบันวิทยาศาสตร์ การอนุญาตให้ทำสำเนาดิจิตอลหรือกระดาษจากส่วนหนึ่งหรือทั้งหมดของผลงานเหล่านี้เพื่อการใช้งานส่วนบุคคลหรือในชั้นเรียนจะได้รับโดยไม่เสียค่าธรรมเนียมโดยมีเงื่อนไขว่าสำเนาไม่ได้ทำหรือเผยแพร่เพื่อประโยชน์กำไรหรือเพื่อการพาณิชย์และสำเนาที่ 1) มีต้องแจ้งให้ทราบนี้ในแบบเต็มและ 2) ให้อ้างอิงเต็มในหน้าแรก มันเป็นต่อ missible ที่เป็นนามธรรมเหล่านี้ทำงานได้ตราบใดที่บัตรเครดิตจะได้รับ เมื่อต้องการคัดลอกในกรณีอื่น ๆ ทั้งหมดหรือประกาศหรือการโพสต์บนเซิร์ฟเวอร์หรือเพื่อแจกจ่ายไปยังรายการต้องได้รับอนุญาตเฉพาะและชำระค่าธรรมเนียมติดต่อ HPublisher@InformingScience.orgHอีกแสวงหา-แจกจ่ายเครือข่าย permissSocial และการสอน

ตารางการใช้อินเทอร์เน็ต 1 (Global InternetWorld, 2009)           จำนวนพื้นที่ (ล้านของผู้ใช้)% ภูมิภาคประเวศ
เอเชีย                                                                                                                                        704.2 18.5
ยุโรป                                                                                                                                        402.4 50.1
อเมริกาเหนือ                                                                                                                             251.7 73.9
ละตินอเมริกา / แคริบเบียน                                                                                                          175.8 30
แอฟริกา                                                                                                                                    65.9 6.7
ตะวันออกกลาง                                                                                                                          48 23.7
โอเชียเนีย / ออสเตรเลีย                                                                                                              20.8 60.1
โลกเฉลี่ย                                                                                                                                   24.7

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น